tirsdag 22. september 2015

Resteteppet og en" Leaders and enders" quilt.

Det siste året har jeg redusert  lageret av rester og gamle stoffer betraktelig. Dette teppet har også redusert mitt lager av gamle Thimbleberries stoffer. Teppet, som måler 66 x 84 inch,  består av 1344 rektangler på 2 x 3,5 inch og det har gått med ca 6 meter stoff.

Jeg føler meg tilfreds med alt som  kommer til nytte og er fornøyd med dette resteteppet.

Inspirasjon til dette teppet fant jeg på bloggen http://kyrotime.blogspot.ca/2011/03/remembering-mitchs-quilthow-did-i-make.html




Dette enkle teppet var morsomt å sy og jeg tror nok det kommer flere senere.

Jeg har sydd på mitt Leaders and Enders 2015 prosjekt samtidig som jeg har sydd sammen blokkene og rammene til dette resteteppet. Prosjektet skal bli en tumblerquilt. Det er utrolig hvor raskt det går å sy tepper etter denne metoden som Bonnie Hunter bruker når hun syr sine tepper.




Da jeg var ferdig med resteteppet, var også tre rader til tumblerquilten  sammensydd.  Hver rad har 40 tumbler  Jeg har tatt utgangspunkt i firkanter og strimler som er 2,5 ". Jeg har ikke bestemt hvor stort teppet skal bli, men 40 rader må jeg nok sy. Jeg har kuttet flere hundre tumblere. Til 40 rader må jeg ha ca 1600 . Jeg bruker for det meste reproduserte 1800 talls stoffer, de fleste er rester fra mitt første Dear Jane teppet og Just Judie  http://bentesscrapquilts.blogspot.no/search/label/Just%20Judie,
et teppe som består av stoffer designet av Judie Rothermel.




Siden jeg ikke har tilgang til symaskinen de nærmeste ukene, kan jeg skjære tumbler 
( eller vannglass som den heter på norsk).

 "Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe"




1 kommentar: